Album music & device

ROON CORE

Nome modello: MacBook Pro

Identificatore modello: MacBookPro10,1

Nome processore: Quad-Core Intel Core i7

Velocità processore: 2,4 GHz

Numero di processori: 1

Numero totale di Core: 4

Cache L2 (per Core): 256 KB

Cache L3: 6 MB

Tecnologia Hyper-Threading: Abilitato

Memoria: 8 GB

CATALINA 10.15.7

ATTREZZATURA DI RETE

ROUTER ZYXEL COMMUNICATIONS CORPORATION HOME&LIFE HUB

non utilizzo VPN

DEVICE

ESOTERIC K-03 XD

ASTELL&KERN ACRO L 1000

COLLEGATI CON USB

LA MIA ATTUALE LIBRERIA HA CIRCA 10.000 TRACCE

DOPO AVER INSTALLATO ROON 2.0 - NON HO PIU’ ROON 1.8 CHE FUNZIONAVA PERFETTAMENTE CON QUESTA STESSA ATTREZZATURA- NON VIENE RICONOSCIUTO ALCUN DISPOSITIVO COLLEGATO E NON MI AGGIUNGE LE CARTELLE DI MUSICA/ALBUM, PUR EFFETTUANDO LA PROCEDURA COSI’ COME AVVENIVA CON LA VERSIONE 1.8

quando effettuo il test su ARC mi appare il messaggio di errore per il quale ho cliccato su “copia” per potervelo inviare. Il messaggio parla di una impostazione sul router UPnP che è già impostata

Hi @Antonio_De_Concilio,

A 504 error can mean many things but it might be necessary to set up port forwarding manually instead of using UPnP. I will list some steps and provide the knowledge base article below.

Un error 504 puede significar muchas cosas, pero puede ser necesario configurar el reenvío de puertos manualmente en lugar de usar UPnP. Enumeraré algunos pasos y proporcionaré el artículo de la base de conocimientos a continuación.

Thank you for your patience while we’ve diligently worked to reach every request for support with port forwarding. The diagnostics you’ve provided suggest that UPnP is not properly configured on your router.

Please first try the following steps:

• Try to enable UPnP/NATPMP in the web administration interface for the router directly upstream from your Core
  • Try to manually open the port in your router’s port forwarding configuration
  • Make sure the IP/Port matches the Port listed in Roon → Settings → ARC
  • Check for any VPNs or Firewalls that might be interfering
  • Check if your modem is in Bridge mode

If you continue to experience difficulties, please tag the support team and include the following information:

1. What is the make and model of your modem and router?

2. Do you have any additional network hardware, like additional routers or managed switches?

3. Who is your internet service provider and what is your geographic region?

4. Is your Modem configured in Bridge Mode so that it operates only as a modem or do you have the ports forwarded on both?

5. ¿Cuál es la marca y modelo de su módem y enrutador?

6. ¿Tiene algún hardware de red adicional, como enrutadores adicionales o conmutadores administrados?

7. ¿Quién es su proveedor de servicios de Internet y cuál es su región geográfica?

8. ¿Está su módem configurado en Modo puente para que funcione solo como módem o tiene los puertos reenviados en ambos?

Saludos,
Wes

This topic was automatically closed 45 days after the last reply. New replies are no longer allowed.