Duplikate sortieren / Sort Duplicates

Es ist so, dass es von vielen Alben verschiedene Versionen gibt, die Roon oft nicht als Duplikate erkennt. Ist es möglich, diese Alben manuel als Duplikate zu markieren? Weiterhin wäre es dann schön, wenn man aus diesen zusammengeführten Alben seinen eigenen Favoriten (bevorzugte Version) bestimmen könnte.

Translation
The fact is that there are different versions of many albums, which Roon often does not recognize as duplicates. Is it possible to manually mark these albums as duplicates? It would also be nice if you could choose your own favorite (preferred version) from these merged albums.

Your screenshots didn’t upload, but if it is what I think it is:

1. Select both (or all) duplicate albums (they must both be in your library)
  2. At the top of the page, click the (…) button > Edit
  3. On the new edit window, on the left-hand tab (should be the one that is visible by default), click Group Albums

Assuming that in Roon > Settings > General you have “Hide alternate versions” (or something like that) set to Yes, the album should now only show once, and the different versions should be grouped under the VERSIONS tab when viewing the album. Each version should have a three-dot menu on the right, where you can choose which on should bet the primary version.

Note that “Hide alternate versions” must be set to Yes. If it isn’t, each album version is always displayed separately

Danke für den Hinweis, hab ich verstanden. Was aus meinen screenshots (hab sie jetzt hochgeladen) nicht hervorgeht ist die Tatsache, dass einige Alben nicht als Duplikat erkannt und somit auch nicht in der Liste aufgeführt werden. Siehe Aqualung, habe sechs

Versionen, es werden aber nur 4

angezeigt. Während ich schreibe finde ich auch die Antwort:

muss noch viel an meiner Sammlung arbeiten:
Screenshot 2023-01-25 123138

So sieht leider ein grosser Teil der Sammlung aus, muss alles korrigiert werden…

1 Like

Zumindest in einem Punkt hilft ein script, das mein Sohn mir geschrieben hat:

Das Ergebnis:
Screenshot 2023-01-25 150541

Kinder sind doch zu etwas gut :slight_smile: