Krijg Roon niet werkend op IPad

Tja ben geen techneut maar muziekliefhebber….uiteraard genoeg gehoord over Roon en kon deze 2 weken kosteloos uit proberen…dacht nou eens kijken. :eyes: heb 2 netwerk servers die roon ready zijn. Nou begint al goed vind niets app opnieuw geïnstalleerd mag niet baten….pppffff ben er al bijna klaar mee…iemand advies? Thks :smirking_face:

Je hebt een Roon-server nodig die in je netwerk draait; een Roon Server kan niet op een iPad worden geïnstalleerd. Installeer Roon op een pc of Mac, en de installatie installeert ook een Roon-server die je kunt gebruiken.

Aahhh oké bedankt voor je reactie…omdat ik bij plaatselijke audio winkels iedereen met een iPad met Roon zie lopen…..Heb nog wel een MacBook maar al ouder…..dat zal waarschijnlijk niet meer werken…maw ook al zijn mijn netwerk servers Roon ready heb je dus een aparte server nodig…bv een NAS welke met je netwerk is verbonden…? Oké weet ik genoeg mij te omslachtig….bedankt voor jullie reactie en fijne dag verder.

Mvg Roberto

Wat bedoel je hiermee? “Roon Ready” heeft een specifieke betekenis en wordt meestal gebruikt voor een Roon-eindpunt.

Bedoel je dat je een NAS hebt waarop Roon Server geïnstalleerd kan worden? Zo ja, heb je Roon Server ook daadwerkelijk op de NAS geïnstalleerd?

Dit kan zeker, maar voorwaarde is wel dat je NAS over een x64 CPU beschikt. Deze vind je bv in de Synology Plus series. Andere processoren worden niet ondersteund.
Bovendien zorg je er ook best voor dat je NAS over voldoende geheugen beschikt. 8Gb of meer is aanbevolen.

…wat je zei, en bovendien moet de Roon Server om prestatieredenen op een SSD worden geïnstalleerd, niet op een HDD.

Hi Roberto, jammer dat je al afhaakt. Het beginnen met Roon lijkt inderdaad wat omslachtig, maar als je de principes doorhebt valt het reuze mee. Ik wil je graag (ook telefonisch) helpen met de basis setup van Roon. ik hoor wel als je interesse hebt.