Qobuz ne se connecte plus

Core Machine (Operating system/System info/Roon build number)

TEXT GOES HERE

Bonjour,
Je suis abonné à Qobuz. et la connexion à Roon a très bien marché jusqu’à maintenant. Malheureusement la connexion a disparu…
Je ne peux plus me reconnecter. Il y a une fenêtre rouge qui s’ouvre et qui indique: erreur de réseau… bizarre.

Hello,
I subscribe to Qobuz. and the connection to Roon has worked very well so far. Unfortunately the connection has disappeared …
I can not reconnect. There is a red window that opens and says: network error … weird.

Network Details (Including networking gear model/manufacturer and if on WiFi/Ethernet)

Mac Mini - NAS Synology avec toujours les toutes dernières versions.

Mac Mini - Synology NAS with always the latest versions.

TEXT GOES HERE

Audio Devices (Specify what device you’re using and its connection type - USB/HDMI/ect.)

TEXT GOES HERE

Description Of Issue

TEXT GOES HERE

Hi @Elie_Rouvier1,

Can you provide some specifics on your networking setup? What kind of networking hardware is in use? How is your Core connected?

Since experiencing this behavior have you tried rebooting your Core machine?

Bonjour Dylan,

Merci pour votre aide et voici quelques précisions.

Je travaille avec Apple (Mac Pro 2013 ou Mac mini 2012) toujours avec le nouveau logiciel à jour connecté avec un câble Ethernet au routeur. Le NAS Synology 6 baies est lui aussi relié par câble Ethernet au routeur, un Asus RT-AX88U tout nouveau que je viens d’installer et c’est depuis ce changement que j’ai des problèmes. Je ne pense pas que ce soit vraiment un problème de Roon, mais plutôt de mes réglages du routeur.

J’ai éliminé tous les programmes Roon et j’ai voulu faire une nouvelle installation comme conseillé sur la page de “https://blog.rieke.tv/roon-server-on-nas/”. Malheureusement, j’ai eu le même message qu’avant. Roon ne trouve pas le réseau.

En ce moment j’écoute la musique avec Roon sur l’ordinateur et la musique sur un disque externe. Mais j’ai plusieurs ordinateurs et j’aimerais passer par un NAS et non pas par un disque dur, sans réseau.

Je ne sais pas exactement ce que c’est que le core, mais normalement le stockage de Roon était sur une partie du NAS avec de la musique.

Voilà

Bien à vous

E. Rouvier


Hello Dylan,

Thank you for your help and here are some details.

I work with Apple (Mac Pro 2013 or Mac mini 2012) always with the new software updated connected with an Ethernet cable to the router. Synology NAS 6 bay is also connected by Ethernet cable to the router, a new Asus RT-AX88U that I just installed and it’s since this change that I have problems. I do not think it’s really a Roon problem, but rather my router settings.

I eliminated all Roon programs and I wanted to make a new installation as recommended on the page “https://blog.rieke.tv/roon-server-on-nas/”. Unfortunately, I had the same message as before. Roon does not find the network.

Right now I’m listening to music with Roon on the computer and music on an external drive. But I have several computers and I would like to go through a NAS and not a hard drive without a network.

I do not know exactly what the core is, but normally Roon’s storage was on part of the NAS with music.

here

Yours truly

Hi @Elie_Rouvier1,

Just to clarify a few things:

The Core machine is where the Roon database is stored. Is the Roon database stored on your Mac, or is it installed on the Synology (as described in the link you shared).

Can you share a screenshot of Settings > General?

Is it the issue that you can’t connect to Qobuz, that you can’t connect to the Synology storage, or both?


Juste pour clarifier quelques points:

La machine principale est l’endroit où la base de données Roon est stockée. La base de données Roon est-elle stockée sur votre Mac ou est-elle installée sur le Synology (comme décrit dans le lien que vous avez partagé)?

Pouvez-vous partager une capture d’écran de * Paramètres> Général *?

Le problème est-il que vous ne pouvez pas vous connecter à Qobuz, que vous ne pouvez pas vous connecter au stockage Synology ou les deux?

This topic was automatically closed 365 days after the last reply. New replies are no longer allowed.