Radio playback stops every 10 minutes (ref#I6F7MU)

What’s happening?

· Other

How can we help?

· None of the above

Other options

· Other

Describe the issue

mijn radio stopt er elke 10 minuten mee

Describe your network setup

5G router met Vodafone datesimkaartje daarachter een Nighthawk RAX200 wifirouter alle verbindingen de DNS ingesteld op primair 1.1.1.1 en secudair 1.0.0.1

Hello @Michel_Sweep

I think the next step here is to enable some diagnostics on your account so our technical staff can get some more insight into what’s going on here.

However, before I enable this feature, I’d like to ask for your help ensuring we gather the right information.

First, can you please reproduce the issue once more and note the time at which the error occurs. Then respond here with that time, and I’ll make sure we review the diagnostics related to that timestamp.

Hallo mij engels is zeer belabberd maar denk dat een vertaling wel helpt.

Ik heb al langere tijd vreemde dingen mogelijk al wel weken of nog meer.

Ik ben gisteren opnieuw begonnen mijn eerdere lijsten opnieuw samen de stellen maar sinds een week of zo stopt het radio spelen welke 10 minuten.

Na vele berichten gelezen te hebben heb ik alle DNS verbindingen opnieuw ingesteld op 1.1.1.1 en heb ook de 8.8.8.8 maardit helpt ook niet,

Ik merk dat ik na een update een melding rijg dat ik maar 1 bedinend tiestel kan hebben maar ik gebruik een laptop een felefoon en nog een telefoon en heb een Nuclues.

Ik heb geen problemen met een lijst te spelen maar de radio werkt niet goed.

Ik heb op 1 ruimte nu om 11h45 weer de radio aangezet

Oh en nu na 14 minuten stop het afspelen van de radio al weer.

Dan moet ik het afspelen stoppen waarna ik hem weer kan laten afspelen.

Een anders station kiezen werkt ook.

Good day @Michel_Sweep !

Thanks for confirming the times of the issue.

Can you please extract the Roon Server logs from your Nucleus as per instruction here:

.

And then please upload them to our Logs File storage here:
https://workdrive.zohoexternal.com/collection/8i5239cc05950ac07456889838d9319545a82/external
.

Thanks in advance!

Looking forward to your reply!

Regards.

Ik hrb alleen een laptop om te kijken op en in die nucleus en kom niet bij die data zoals ik kan zien.

Good day @Michel_Sweep !

You are using Nucleus as your Roon Server.

You’d need to connect to it via SMB like on the photo (add network location).

and then you need to enter address, for your case it should be this :

\\192.168.12.10\Data\Storage\InternalStorage

If you are prompted to enter credentials it should be “Guest” for both username & password.

Then please find “Roon Server” folder - compress to zip archive and send to us folder “Logs” from it.

Here more details on how to access it on nucleus:

.

Let us know please if that is working for you.

Regards.

Ik zie dat er dit geïnstalleerd zijn, ik wil de nucleus als de enige server dus ik denk dat ik deze laptop zal moetn verwijderen?!?!

Ik heb de server op de laptop afgesloten. Deze weet ik niet of en hoe ik deze mag, moet of kan verwijderen.

dit is nog steeds niet kunnen lukken helaas, wel denk ik dat de Roon-server op de laptop is gestopt. Ik ben nu even de draad kwijt, maar ik heb nog geen toegang tot de log kunnen krijgen.

Ik heb net mogelijk iets gezien wat ik misschen wel verkeerd heb gedaan…
Ik heb denk ik de roon & databse settings ergens een keer gewist met een back-up of zo en mogelijk dat dit het probleem zou kunnen zijn. Ik heb net een foto gestuurd wat ik bedoel…
Kan ik weer dit opnieuw maken of ergens vandaan halen?? of via jullie van een back0up of iets??

Hallo @Michel_Sweep,

Bedankt voor het delen van een update!

Zolang je andere instanties van Roon Server dan je Nucleus hebt afgesloten, zou het goed moeten gaan!

Het is belangrijk om te weten dat we een paar bekende problemen hebben met Qobuz-favorieten en de toegang tot Qobuz-afspeellijsten in Roon. We hebben voor beide een oplossing, die in de volgende Roon-update zou moeten worden opgenomen.

Met je audioonderbrekingen zien we in de logs van je Nucleus Roon Server de volgende foutsporen:

Trace: [Accuphase] [zoneplayer/raat] te veel uitval. Stream gestopt

en

Waarschuwing: [zone Accuphase] Nummer gestopt vanwege trage media

Uit de logs blijkt dat de buffer van het nummer 100% is:

[Enhanced 34.7x, 24/176 QOBUZ FLAC => 32/176] [100% buffer]

De afspeelproblemen zijn dus waarschijnlijk niet te wijten aan je Nucleus en upstream Qobuz-services, maar eerder aan de toegewezen netwerkbandbreedte tussen je lokale apparaten en het lokale netwerk.

Kun je een eenvoudige netwerkketen opzetten en het volgende doen:

1. Je Nucleus via ethernet verbonden met je primaire router.

2. Je audioapparaat via ethernet verbonden met je primaire router.

Laat me dan weten of je dezelfde audiostoringen ervaart. Bedankt!

Translation:

Thanks for sharing an update!

As long as you have quit other instances of Roon Server other than your Nucleus, you should be good to go!

It’s worth noting, we do have a few know issues related to Qobuz favorites, and accessing Qobuz playlists in Roon - we have fix in for both which should be included in the next Roon update.

With your audio stoppages, from your Nucleus Roon Server logs, we see the following error traces:

Trace: [Accuphase] [zoneplayer/raat] too many dropouts. stopping stream

and

Warn: [zone Accuphase] Track Stopped Due to Slow Media

From logs, we can see the buffer of the track at 100%:

[Enhanced 34.7x, 24/176 QOBUZ FLAC => 32/176] [100% buf]

So the playback issues aren’t likely tied between your Nucleus and upstream Qobuz services, but rather, the allocated network bandwidth between your local devices and local network.

Can you set up a simple network chain, and get:

1. Your Nucleus connected to your primary router via Ethernet

2. Your audio device connected via ethernet to your primary router.

Then, let me know if you suffer from the same audio stoppages. Thank you!

Raar, die accuphase gebruik ik zeer zelde en alleen als ik net naar een radio luister maar een lijst opzet waar ik noot problemen mee ervaren heb, Verder is alles bekabeld aangesloten heb en is er 1 apparaat welke via wifi is aangesloten is de Powernode 2 van Bluesound waar ik de WC wn de Badkamer op heb aangesloten en de radio weet ik niet via welke provider deze komt maar ik heb niet de indruk dat Qobuz deze aanbiedt, En ik heb de laatst 2 weken niet via accuphase geluisterd en zoals ik zeg ook alleen naar een muzieklijst via Qobuz

Strange, I use the accuphase very rarely and only when I’m listening to the radio, but I’m putting on a playlist with which I’ve never experienced any problems. Furthermore, everything is connected by wire and there is 1 device that is connected via wifi, the Powernode 2 from Bluesound, to which I have connected the toilet and the bathroom. And the radio, I don’t know which provider it comes through, but I don’t have the impression that Qobuz offers it. And I haven’t listened via accuphase for the last 2 weeks and as I said, only to a music list via Qobuz.

Hello @Michel_Sweep ,

Thanks for confirming that you are not using the Accuphase zone. Can you please let us know the exact local time + date of the next issue, so that we can focus more on that specific time for any errors?

We have seen users have a better experience in the past if they change their Router’s DNS servers from the ISP provided ones to Cloudflare DNS, Quad9 or Google DNS. Can you please give this a try and let us know if it helps?

Hallo @Michel_Sweep,

Bedankt voor de bevestiging dat u de Accuphase-zone niet gebruikt. Kunt u ons de exacte lokale tijd en datum van het volgende probleem laten weten, zodat we ons meer op dat specifieke tijdstip kunnen richten bij eventuele fouten?

We hebben in het verleden gezien dat gebruikers een betere ervaring hadden als ze de DNS-servers van hun router veranderden van de door de internetprovider verstrekte DNS naar Cloudflare DNS, Quad9 of Google DNS. Kunt u dit proberen en ons laten weten of het helpt?

This topic was automatically closed 9 days after the last reply. New replies are no longer allowed.