· Sinds een half jaar geeft Roon regelmatig aan dat Tidal te langzaam laadt en/of dat er netwerkproblemen zijn met je eigen netwerk...Dit klopt geen van beide. Via de app werkt Tidal prima, maar via Roon gaat het regelmatig mis. Na een minuut of 20 stopt de muziek. Heel irritant. Mijns inziens ligt het aan de software van Roon. Voorheen had ik deze klachten niet. Ik ben niet de enige als ik op deze klacht zoek. Los het op alsjeblieft! Met vriendelijke groeten, Jos Legen.
For the past six months, Roon has regularly indicated that Tidal is loading too slowly and/or that there are network issues with your own network…
Neither of these is true. Tidal works fine via the app, but it regularly malfunctions via Roon.
After about 20 minutes, the music stops. Very annoying. In my opinion, it’s due to Roon’s software. I didn’t have these issues before. I’m not the only one with this complaint.
We’ve reviewed the diagnostics from your machine and can see that the Tidal buffer is randomly dropping to 0%.
However, we also noticed that these events aren’t accompanied by typical network errors in the logs, but they do coincide with a connection drop to your “Woonkamer” zone.
To help us better understand the problem, could you please try playing Tidal to your other zones (via AirPlay or RAAT) and let us know if you observe the same dropouts? (If you do, please note a time stamp (time + date)).
Additionally, when you play local content to the “Woonkamer” zone, does it fail in the same way as Tidal?
Allereerst bedankt voor het meedenken en de snelle reactie. Ik had nog geen tijd om eerder te reageren. Zojuist viel de verbinding tussen Roon en "woonkamer’ weer weg. (D.d. 22 januari 2026, plm 14.30 uur.) Weer de melding Tidal laadt traag etc. Muziek via airplay afspelen of lokaal geeft geen problemen. Via airplay is er zoals u zult weten alleen high quality music mogelijk en geen lossless ,dat is echter voor de toekomst geen optie voor mij. Via "woonkamer " is er uiteraard wel lossless. Voorheen heb ik deze problemen nooit gehad. Het lijkt mij dat het niet aan de Nucleus ligt. Met vriendelijke groet, Jos Legen.
· Allereerst bedankt voor het meedenken en de snelle reactie. Ik had nog geen tijd om eerder te reageren. Zojuist viel de verbinding tussen Roon en "woonkamer’ weer weg. (D.d. 22 januari 2026, plm 14.30 uur.) Weer de melding Tidal laadt traag etc. Muziek via airplay afspelen of lokaal geeft geen problemen. Via airplay is er zoals u zult weten alleen high quality music mogelijk en geen lossless ,dat is echter voor de toekomst geen optie voor mij. Via "woonkamer " is er uiteraard wel lossless. Voorheen heb ik deze problemen nooit gehad. Het lijkt mij dat het niet aan de Nucleus ligt. Met vriendelijke groet, Jos Legen.
Tell us about your home network
· mesh router. geen vpn aangezet als roon is ingeschakeld
If it’s only your Tidal connection having issues, it may be worth testing out using a different DNS server within your router settings.
We have seen users have a better experience in the past if they change their Router’s DNS servers from the ISP provided ones to Cloudflare DNS, Quad9 or Google DNS. Can you please give this a try and let me know if it helps?
This thread is auto-closing due to inactivity and lack of response. It’s our assumption this issue was resolved behind the scenes by reassigning your DNS server.
If you’re still experiencing disruptions, we’re eager to pick up the case. Simply submit a new support request here and we’ll promptly respond and reactivate this thread. Thank you!
Dit gesprek wordt automatisch gesloten vanwege inactiviteit en gebrek aan reactie. We gaan ervan uit dat dit probleem achter de schermen is opgelost door uw DNS-server opnieuw toe te wijzen.
Mocht u toch nog problemen ondervinden, dan helpen we u graag verder. Dien hiervoor een nieuw ondersteuningsverzoek in via deze link. We zullen dan zo snel mogelijk reageren en dit gesprek heropenen. Bedankt!