Tidal Inhalte laden langsam netzwerk oder Verbindungsproblem / TIDAL loading slowly

Roon Core Machine

Betreibe Widows 11Proinsider previesio evalierungskopie built 23419 release 230317_1432.AMD i 9 16 gbram 1000 ssd das schnellste was es gibt an festplatten.&64 bit roonbridge1.8 built1125 roon2.0built1234 roon server 2.0 built1202.biite helfen sie mir muss kurz weg melde mich gleich

Networking Gear & Setup Details

Connected Audio Devices

Number of Tracks in Library

Description of Issue

wenn ich mit tidal musik streame bricht die verbindung ab und es knistert und ein frutzeln .Dann kommmt meldung :Tidal Inhalte laden langsam netzwerk oder Verbindungsproblem.Das trat gestern um 21.20 21.27uhr heute um 11.34 und 11.57 viel geknister .Es li

I’m running Widows 11Proinsider previesio evaluation copy built 23419 release 230317_1432.AMD i 9 16 gbram 1000 ssd the fastest hard drive there is

When I stream music with tidal, the connection breaks off and it crackles and frustrates. Then comes the message: Tidal content loads slowly, network or connection problem. This occurred yesterday at 9:20 p.m. 9:27 p.m. today at 11:34 a.m. and 11:57 a

Hello @Arnd_Korschen ,

Thank you for your message and apologies for the delayed response here.

This can sometimes be caused by your network setup and how the Roon Core is connected. Are you using WiFi or Ethernet for the Roon Core? If you are using WiFi, can you try to connect the Core via Ethernet? What are your network download speeds according to speedtest.net?

Hallo @Arnd_Korschen ,

Vielen Dank für Ihre Nachricht und Entschuldigung für die verspätete Antwort hier. Dies kann manchmal durch Ihre Netzwerkkonfiguration und die Verbindung des Roon Core verursacht werden. Verwenden Sie WLAN oder Ethernet für den Roon Core? Wenn Sie WLAN verwenden, können Sie versuchen, den Core über Ethernet zu verbinden? Was sind Ihre Netzwerk-Download-Geschwindigkeiten laut speedtest.net?

This topic was automatically closed 45 days after the last reply. New replies are no longer allowed.