Créer un dossier avec ses nombreuses playlists

Bonjour,
J’ai beaucoup de playlists et j’aimerais les regroupés par dossiers. Est-il possible de créer des dossiers avec des playlists? Par exemple un dossier pour “Chansons” un autre pour “Jazz” et dans ces dossiers des listes de “Joe Dassin” ou “Léo Ferré” etc.
merci d’avance
erou

Hello @Elie_Rouvier1 — Thanks for reaching out!

At this time there is no option to organize playlists into folders.

I would like to recommend checking our Focus and Bookmark features. You can use this to create “smart playlists” and save them so you can easily return to that Focus at any time. Additionally, you can filter by path which will allow you to view only files from a specific path in your watched folders.

I hope this helps!
-Dylan

could you add tags to the playlists and then filter the “tags view” by the name of the tag to get what they want?

Correct. The Tag function works well as a file folder proxy.

@Elie_Rouvier1 : Oui, la fonction « Tag » agit comme un dossier et permet de regrouper des listes de lectures. Il faut simplement créer et ajouter le tag correspondant à vos listes de lectures.

Jan

2 Likes

Merci beaucoup. Je ne connais pas encore bien Roon et le mot “Tag” pour moi n’était pas clair.
Maintenant ça marche super ! J’ai donc plein de “Tags” avec mes listes dedans :slight_smile:

Meilleures salutations à tous

E. Rouvier

3 Likes

Glad we could help. Happy Listening. :laughing: