ROON ARC port forwarding settings for KPN Box 12

Finally cracked it (NO use of DMZ, just manual port forwarding).
See screen shots.

2 Likes

Hi Hans,

Good to hear it’s working now!

About the DMZ setting, see below screenshot (written by Roonlabs).

Enjoy the music.

Regards,

Maarten.

1 Like

As you can see in my post I am not using DMZ, but manual port forwarding.
Regards, Hans

1 Like

Hi @Hans_Van_den_Bent,

I did see it. I just want to make clear that it’s dangerous to make use of the DMZ and why you don’t need to use it. Just for your understanding.

Happy Sunday.

Maarten.

1 Like

Zie mijn reactie op je eerdere posts.

Dag Hans,

Ik zie dat jij het opgelost hebt, super. Ik heb dezelfde router, kun je aangeven welke stappen je hebt genomen?

Hartelijke groet,

Frits

Hi Frits,

• Ik doe de aanname dat je weet in te loggen op je router 192.168.2.254 (std pw staat aan de achterkant van de router box 12)
  • Indien je Roon Core via WiFi is verbonden altijd het IP-adres ‘reserveren’ (screen 0)

Indien NEE op bovenstaande: zie KPN forum

Dit zijn mijn allerlaatste screen shots waarmee het werkt.
(1) Port forwarding scherm openen
(2) MIJN instellingen NU: external host leeg laten, internal host = (interne) IP-adres van je Roon Core (UPDATE!)
Daarna in Roon remote: Settings/Roon ARC zelfde poortnummer invullen en zelfde IP-adres van je Roon Core.
Toen werkte het bij mij.

2 Likes

Na reserveren IP-adres staat de blauwe knop op Cancel Reservation. Dat is goed.

1 Like

Hartelijk bedankt Hans. Dat werkte goed voor mij. Met name het IP reserveren en het extern IP adres niet benoemen.

Dankzij deze tip heb ik ook de open Port configuratie van mijn Plex aangepast en die is nu ook buiten het huis beter bereikbaar. :+1:t2:

Super.

Dank allemaal voor jullie bijdragen.

Ik ben eruit met Arc, draait als een tierelier. Het probleem bleek mijn tp link mesh x 60, mijn core met alle opslag zit aan zo’n versterker vast en het ip adres is de toegang en niet die van de core🙂.
Ik woon in zo’n modern huis met zoveel isolatie en dikke muren en mijn werkkamer is op de 3e verdieping met vloerverwarming zonder de mogelijkheid van een vaste kabel :weary:. Dus mesh was de oplossing, waarbij mijn gehele audio gebeuren wel bekabeld is achter de mesh versterker en de core braaf in de patchkast beneden.

Dank nogmaals kan nu in mijn auto naar Roon!

Hartelijke groet

Frits Michon

This topic was automatically closed 36 hours after the last reply. New replies are no longer allowed.